Sint-Victor

organiseert onderwijs anders en slim, innovatief, toekomstgericht en volgens een eigen pedagogisch project ‘leef happy’.

Innovatief

Als team basisschool Sint-Victor kiezen we voor een innovatief veranderingsproces.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kernopdrachten - 1 team - gedeeld leiderschap

We bereiden leerkrachten voor om meer leiderschap op te nemen, ‘school maken’ wordt zo een gedeelde verantwoordelijkheid. Het team is samen verantwoordelijk voor een geheel van onderling afhankelijke opdrachten en krijgt hiervoor de nodige bevoegdheden en autonomie om de vier kernopdrachten uit ons opvoedingsproject te realiseren tot op de werkvloer. Het team bepaalt zelf het tempo en de prioriteiten.
Overlegmomenten zijn hier van groot belang, dit vraagt engagement van elke leerkracht.

Zorg

Om te streven naar maximale ontplooiingskansen voor elk kind, is er een uitgebreide zorgwerking.

Planning lesdag

Leerkrachten en kinderen gaan flexibel om met de organisatie en de invulling van de lesdag.

Maatschappelijke context

We organiseren onze school op een wendbare manier als antwoord op de uitdagingen van de huidige maatschappelijke context waarin de school zich bevindt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Beweging

We werken in subgroepen waarin leerkrachten en kinderen samen hun talenten kunnen ontdekken, inzetten en verder ontwikkelen 4x met telkens andere insteek.

Hygiëne

We werken in subgroepen waarin leerkrachten en kinderen samen hun talenten kunnen ontdekken, inzetten en verder ontwikkelen 4x met telkens andere insteek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Welbevinden

We bewaren een veilige groep voor het algemeen welbevinden van iedereen en kiezen voor vaste ankerleerkrachten.

Leef happy zeven grondhoudingen

De 7 grondhoudingen van ons Leef Happy project vormen mee de leidraad.

Professionalisering

Om te streven naar maximale ontplooiingskansen voor elk kind, krijgt professionalisering van leerkrachten veel kansen.

 

Gezondheid

We werken in subgroepen waarin leerkrachten en kinderen samen hun talenten kunnen ontdekken, inzetten en verder ontwikkelen 4x met telkens andere insteek.

Veiligheid

We werken in subgroepen waarin leerkrachten en kinderen samen hun talenten kunnen ontdekken, inzetten en verder ontwikkelen 4x met telkens andere insteek.